2014. augusztus 25., hétfő

Melotte 111

A Vesta kisbolygó észlelése alatt nézelődtem-pásztáztam a könnyed fotóállványra rögzített szálkeresztes keresőmmel, majd a Melotte 111 halmaz környezetében megálltam, melyet le is rajzoltam. Igen tiszta ég fogadott ezen az estén, épphogy elkezdtem berajzolni a tagokat, amikor D-i irányból É-felé, két egymást követő, kb +4ms műhold szaladt végig a kb 5,5°-os látómezőmön, nem azonos 'nyomon'... mire felfogtam az űrbéli 'kötelékrepülést' tényét, már rég eltűntek. Érdekes volt. A Melotte 111 halmaz, nagyon szép, fényes tagokból áll, főbb csillagai az előbb említett műholdakkal azonos fényességűek, +4 mg körüliek. Néhány háttértag is feltűnik a látómezőben, +6, +7mg fényességig. Valahol olvastam, hogy az Eiffel toronyhoz hasonlították eme halmazt, mely hasonlat tökéletes erre a csillag csoportra, bár ez a hasonlóság nem volt oly látványos az orientáció miatt.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése